Wójt Gminy Pionki prosi wszystkie pary małżeńskie obchodzące Jubileusz 50 lecia Pożycia Małżeńskiego o zgłoszenie tego faktu w Urzędzie Stanu Cywilnego w Pionkach, Al.Jana Pawła II 15.
Wymagane dokumenty do nadania medalu "Za długoletnie pożycie małżeńskie" : wniosek z podaniem daty i miejsca zawarcia zwiazku małżeństwa Jubilatów oraz numerami PESEL
Miejsce złożenia dokumentów: Urząd Stanu Cywilnego w Pionkach , Al.Jana Pawła II 15 ; 26-670 Pionki
Termin i sposób załatwnienia :
- Zgłoszenia mogą dokonać Jubilaci obchodzący 50 rocznicę pożycia małżeńskiego w tym samym roku co obchodzony jest jubileusz zawarcia związku małżeńskiego. Jeżeli rocznica przypada w styczniu lub lutym, wniosek można składać od miesiąca listopada w poprzedzającym roku/mogą ten fakt zgłosić również najbliżsi/.
- Urząd Stanu Cywilnego po zgromadzeniu odpowiednich dokumentów tj. odpisu skróconego aktu małżeństwa /w przypadku gdy małżeństwo nie było zawierane w USC miejsca zgłoszenia Jubileuszu/ oraz informacji o osobie z Krajowego Rejestru Karnego sporządza wniosek o nadanie Medalu, który przesyłany jest do Urzędu Wojewódzkiego.
- Urząd Wojewódzki sporządza wykaz wniosków, który po podpisaniu przez Wojewodę przekazuje do Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Na podstawie przekazanych wniosków Prezydent RP nadaje małżonkom Medale Za Długoletnie Pozycie Małżeńskie. Jubilaci otrzymują od Prezydenta RP list gratulacyjny, a Kancelaria Prezydenta RP przekazuje odznaczenia wraz z legitymacjami do Urzędu Wojewódzkiego.
- Urząd Stanu Cywilnego po otrzymaniu stosownej informacji dokonuje odbioru odznaczeń z Urzędu Wojewódzkiego i ustala z Jubilatami termin ich wręczenia.
5. Ceremonie wręczenia medali odbywają się w Urzędzie Gminy. Podczas uroczystości
przewidziany jest akt dekoracji Jubilatów, wręczenie legitymacji pamiątkowych,
życzeń i kwiatów od Wójta Gminy Pionki. W trakcie uroczystości przewidziany jest
poczęstunek w postaci lampki szampana, tortu jubileuszowego, kawy lub herbaty.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 16 października 1992 r. o orderach i odznaczeniach /t.j Dz.U. z 2017 r, poz. 2303. Rozporządzenie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 15 grudnia 2004 r. w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach o nadanie orderów i odznaczeń oraz wzorów odpowiednich dokumentów /Dz. U. z 2004 r. Nr 277, poz. 2743/
Wszelkich informacji udziela Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Marek Warchoł
tel. (48) 341-42-00 (wew.29), pokój nr 7